Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Na zajęcia wczesnego wspomaganiu rozwoju realizowane na terenie Zespołu Szkół Specjalnych nr 41 przyjmowane są dzieci na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów), posiadających aktualną opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydanym przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną oraz dokument organu prowadzącego skierowany do dyrektora szkoły w sprawie zapewnienia zajęć.
Wczesne wspomaganie rozwoju to oferta zajęć dla dzieci i rodziców.
Uczestnikami zajęć są dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do czasu gotowości rozpoczęcia nauki w szkole. Z dzieckiem i jego rodziną pracuje zespół specjalistów. Rodzice otrzymuję porady, wskazówki i niezbędną pomoc.
Celem wczesnego wspomagania rozwoju prowadzonego w naszej placówce jest pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka w stopniu, który pozwala na podjęcie nauki w wybranej przez rodzica szkole (masowej, integracyjnej lub specjalnej).
Wymiar zajęć WWR wynosi od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub w parach, odbywają się zarówno na terenie domu rodzinnego jak i szkoły- w zależności od wieku dziecka jak i jego możliwości psychofizycznych.
WWR to także przygotowanie rodziców do postępowania z dzieckiem w sposób zgodny z zapisami Indywidualnego Programu Wczesnego Wspomagania dziecka.
Zadania WWR to rehabilitacja i rewalidacja dziecka, która ma charakter wieloprofilowego oddziaływania na zaburzenia i obejmuje:
- wielospecjalistyczną ocenę rozwoju (medyczną, psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, ruchową);
- określenie strefy najbliższego rozwoju, czyli tego, co dziecko jest w stanie wykonać przy pomocy;
- ustalenie i realizowanie programu wieloprofilowego usprawniania;
- wspieranie rodziny dziecka z niepełnosprawnością.
Zajęcia WWR w naszej szkole prowadzone są nowoczesnymi metodami pracy:
- terapia behawioralna
- terapia logopedyczna
- Integracja Sensoryczna
- nauka pływania metodą Halliwick
- inne.
Nasza szkoła jest nowoczesnym budynkiem, z bogatą bazą dydaktyczną mieszczącym się w centrum miasta.
Dysponujemy:
- salą doświadczania świata;
- salą integracji sensorycznej;
- gabinetami logopedycznymi;
- placem zabaw zrealizowanym w ramach programu „Radosna Szkoła”, spełniającym wszelkie wymogi bezpieczeństwa;
Zakres wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dotyczy:
- rozwoju motorycznego;
- stymulacji polisensorycznej;
- rozwoju mowy i języka;
- orientacji i poruszania się w przestrzeni;
- usprawniania widzenia, słuchu;
- umiejętności samoobsługi i funkcjonowania w środowisku;
- komunikacji z otoczeniem i funkcjonowania w relacjach z innymi.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka:
- zmniejsza ryzyko opóźnień rozwojowych;
- spełnia funkcję terapeutyczną;zmniejsza skutki uboczne niepełnosprawności ciążącej na dziecku;
- dostarcza informacji z zakresu diagnozy, przyczyn zaburzeń, prognoz, wiedzy na temat normalnego rozwoju dziecka i jego stymulacji;
- umożliwia całej rodzinie przystosowanie się do nowej sytuacji związanej z obecnością i postępowaniem wobec dziecka z niepełnosprawnością;
- pomaga rodzicom ze wsparciem psychologiczno-pedagogicznym lepiej funkcjonować na wielu poziomach.
Większość naszych podopiecznych wyrównuje opóźnienia rozwojowe z którymi do nas trafia.
Galeria zdjęć
Stron 1 z 4
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następne
- Ostatnie »